%0 Journal Article %A Dadipoor, Sakineh %A Ghiaspour, Taha %A Salajegheh, Narjes %A Safari Moradabadi, Ali %T Inpatients satisfaction in educational hospitals of Hormozgan University of Medical Sciences in 2015 %J Journal of Preventive Medicine %V 4 %N 1 %U http://jpm.hums.ac.ir/article-1-215-fa.html %R %D 2017 %K Patients Satisfaction, Hospitalization, Hospitals., %X هدف: رضایت‌مندی بیماران برآیند مجموعه پیچیده‌ای از عوامل گوناگون است و برای دستیابی به آن لازم است ابعاد متعددی از خدمات ازجمله مراقبت‌های پرستاری، پزشکی، پشتیبانی و بخش‌های گوناگون سازمان به طریقی با یکدیگر هماهنگ شوند. بنابراین مطالعه حاضر باهدف تعیین میزان رضایت‌مندی بیماران بستری در بیمارستان‌های آموزشی شهر بندرعباس در سال 1394 صورت گرفت. روش‌ها: پژوهش حاضر مطالعه توصیفی تحلیلی از نوع مقطعی می‌باشد. جامعه پژوهش را 400 بیمار بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های آموزشی شهر بندرعباس تشکیل می‌دهد که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. داده‌ها با نرم‌افزار SPSS و آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی ANOVA و کای‌دو تجزیه ‌و تحلیل شد. نتایج: در این پژوهش افراد در دامنه سنی 17 تا 60 سال قرار داشتند. 238 نفر (59/5 درصد) زن و 162 نفر (40/5 درصد) نفر مرد بودند. در مجموع بیشترین رضایت مربوط به خدمات پزشکی (69 درصد) و کمترین رضایت مربوط به فضای فیزیکی (20/5 درصد) بود. همچنین 50 درصد بیماران از خدمات ارائه‌ شده در این بیمارستان‌ها رضایت داشتند. نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه میزان رضایت بیماران از بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها را در حد متوسط نشان داد. بیشترین رضایت در بخش درمانی (پزشکی و پرستاری) بود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد توجه و برآورده کردن انتظارات بیماران می‌تواند در افزایش رضایت‌مندی موثر واقع گردد. %> http://jpm.hums.ac.ir/article-1-215-fa.pdf %P 34-40 %& 34 %! %9 Orginal %L A-10-1-63 %+ MSC, Health Education and Health Promotion, Social Development and Health Promotion Research Center, Faculty of Health, Kermanshah University of Medical Sciences, Kermanshah, Iran. %G eng %@ 2476-7182 %[ 2017