دوره 5، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1397 )                   جلد 5 شماره 2 صفحات 64-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bostani S, Eshghi F. Non-pharmacological strategies to reduce anxiety in nursing students: A review article. jpm. 2018; 5 (2) :64-53
URL: http://jpm.hums.ac.ir/article-1-308-fa.html
بستانی ساناز، عشقی فاطمه. راهکار‌های غیردارویی کاهش اضطراب در دانشجویان پرستاری. مجله طب پیشگیری. 1397; 5 (2) :64-53

URL: http://jpm.hums.ac.ir/article-1-308-fa.html


1- دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران.
2- کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.
چکیده:   (80 مشاهده)
هدف:
دانشجویان پرستاری متحمل فشارهای اضافی می شوند. این فشارها تأثیراتی منفی بر سلامت روان دانشجویان می گذارد. این مطالعه با هدف اراﺋﻪ ﻳـﻚ ﻣـﺮورﻛﻠﻲ از ﭘﮋوﻫﺶ­ﻫﺎی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه در زﻣﻴﻨﻪ راه­کارهای غیر دارویی کاهش اضطراب در دانشجویان پرستاری صورت گرفته است.
منابع داده‌ها:
در اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌـﻪ ﻣﻨـﺎﺑﻊ اﻃﻼﻋـﺎﺗﻲ ﻣﺨﺘﻠﻔـﻲ را از ﻗﺒﻴـﻞ: ISI، Medline (Pubmed) ،medlib ، Scopus  John Wily ,Sciencedirect ,Index Medicus و  ovid‌و بین سالهای 1938 تا 2016 مورد بررسی قرار داده ایم. نتایج حاصل از این مطالعات با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گفتند.
روشهای انتخابی برای مطالعه:
در این مطالعات روش­های مختلفی از جمله تکنیک تن آرامی، آموزش قاطعیت و غیره مورد ارزیابی قرار گرفته است.  پس از جستجوی الکترونیک تعداد 88 مقاله بازیابی شد که 58 مورد از آنها به دلیل عدم تناسب حذف گردیدند.  ﺟﺴـﺘﺠﻮﻫﺎی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜـﻲ ﺑــﺎ اﺳــﺘﻔﺎده واژﮔــﺎن ﻛﻠﻴــﺪی "راهکار­های غیر دارویی"، "اضطراب" و"دانشجویان پرستاری" در ﻋﻨﺎوﻳﻦ و ﺧﻼﺻﻪ ﻣﻘﺎﻻت در Mesh ﺻﻮرت ﭘﺬیرفتند.
ترکیب مطالب و نتایج:
بررسی نتایج حاکی از تأثیر بسزای روش­های غیر دارویی به خصوص آرام­سازی ذهنی، آرام سازی عضلانی، برنامه­های مدیریت استرس و رایحه درمانی بر کاهش اضطراب دانشجویان پرستاری بود.  
نتیجه گیری:
تنیدگی یک دانشجوی پرستاری بر بازده کل سیستم و کیفیت مراقبت اثر می گذارد بنابراین به مسئولین آموزشی و مربیان توصیه می شود که دانشجویان مضطرب را شناسایی و از روش­های مناسب در جهت بهبود وضعیت آنان استفاده نمایند.
کلید واژه ها:
اضطراب، دانشجویان پرستاری، سلامت روان
متن کامل [PDF 231 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۱/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله طب پیشگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Preventive Medicine

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
Journal of Preventive Medicine by http://jpm.hums.ac.ir/ is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.