Research code: U-99095
Ethics code: IR.AJUMS.REC.1399.244

XML Print


1- دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
2- دانشگاه علوم پزشکی لرستان
3- دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
4- دانشکده علوم پزشکی شوشتر
چکیده:   (18 مشاهده)
مقدمه: با پدیدار شدن پاندمی کرونا نحوه آموزش و ارتقاء سلامت مردم دستخوش تغییرات زیادی شد و در این راستا کارشناسان آموزش بهداشت با چالش های جدی مواجه شدند. لذا این مطالعه با هدف تبیین تجارب متخصصین آموزش سلامت از چالش های آموزش بهداشت در دوران پاندمی کرونا در دوران همه گیری کروناویروس انجام شد.
مواد و روش کار: این مطالعه، یک پژوهش کیفی با روش تحلیل محتوای هدایت شده در سال 1400-1399 انجام شد. در این مطالعه مشارکت کنندگان شامل؛ اعضای هیئت علمی (4 نفر) و کارشناسان آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مراکز بهداشت (12 نفر) بودند که با استفاده از نمونه گیری هدفمند از نوع حداکثر تنوع به مطالعه دعوت شدند. در مجموع 16 مصاحبه انجام شد و مصاحبه ها بطور متوسط بین 30 تا 70 دقیقه زمان بردند. داده ها با استفاده از روش مصاحبه نیمه ساختارمند حضوری و مجازی گردآوری و طبق نظر گرانهیم و لاندمن تجزیه و تحلیل صورت گرفت.
نتیجه گیری: نتایج بیانگر این است که آگاهی، نگرش و عملکرد در خصوص کرونا دارای چالش های فراوانی است که نیازمند توجه به آنها به جهت مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر و تغییر رفتار است.


 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش بهداشت
دریافت: 1404/3/12 | پذیرش: 1404/8/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طب پیشگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of Preventive Medicine

Designed & Developed by : Yektaweb